Ekonomi

Bakan Uraloğlu: Seyahat süresi 60 dakikadan 10 dakikaya düşürülecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gaziantep’te Bahçe-Nurdağı Fevzipaşa Varyantı Demiryolu Tüneli “Işığı Görmek” törene katıldı. Törende bir konuşma yapan Uraloğlu, projenin özelliklerinden ve projenin tamamlanmasının ardından Gaziantep ve çevre iller tarafından değerine değindi. “Yatırımlarımızla Türk Yüzyılının önemli kilometre taşlarını birer birer örmeye devam ediyoruz”Uraloğlu, Türkiye’nin en uzun çift tüp tüneli olan proje hakkında şu bilgileri verdi:

“Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren projemiz ile Bahçe-Nurdağı Garlarının ortası 32,5 kilometreden 17 kilometreye inecek. 60 km olan çalışma hızı 160 km’ye çıkacak. Yük treni seyahat süreleri 80 dakikadan 15 dakikaya, yolcu trenleri 60 dakikadan 10 dakikaya düşürülecek. Projemizde yer alan çift tüp tünelimizin ilki; 2020 Şubat ayında açılış sürecini tamamladık. 2021 Şubat ayında delme işlemine başladığımız T1 Tüneli’nde de bugün ışığı görüyoruz. Türkiye’nin en uzun çift tüp demiryolu tüneli sayesinde Bahçe İstasyonu’nu Nurdağı İstasyonu’na bağlayacağız. Projemizle birlikte Adana-Gaziantep arası yolculuk süresi aynı anda 1 saat 30 dakikaya düşecek.”

Bakan Uraloğlu, konuşmasında Gaziantep’te yapılan yatırımlara ve devam eden projelere de vurgu yaptı. Gaziantep sınırları içinde 377 kilometrelik bir demiryolu ağı olduğunu belirterek, şöyle konuştu:

“Nurdağı-Başpınar arası 70 km’lik Yüksek Hızlı Tren Hattı yapım çalışmalarımız devam ediyor. Projelerimiz tamamlandığında yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlanan elektrik işletmesi sayesinde “yeşil enerji koridorunun” değerli bir parçasını oluşturacağız. Sınırlarımızı elektrikli hale getirerek, fosil yakıt tüketimini ve dışa bağımlı enerji ihtiyacını da azaltmış olacağız. Projelerimizle vatandaşlarımıza güvenli ve konforlu ulaşım sağlarken çevreci ve doğa dostu olmayı da önemsiyoruz. Gaziantep ilimizde gerçekleştirdiğimiz demiryolu projelerimiz sayesinde yılda 280 milyon lira elektrik tasarrufu ve 26 bin ton karbon salınımı tasarrufu sağlayacağız. Ayrıca İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya YHT ile Mersin Yenice’ye bağlanan Hızlı Tren projelerimizin devamı olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projemizde üretim çalışmalarımız devam etmektedir. hatları ile Konya-Karaman ve Konya-Aksaray-Ulukışla. Projemiz tamamlandığında Mersin-Gaziantep ortasında 361 kilometre olan mesafeyi 295 kilometreye indireceğiz. 6 saat 23 dakika olan yolculuk süresi 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Bu proje ile zamandan yılda yaklaşık 2 milyar TL tasarruf sağlayacağız. Konya’dan Osmaniye ve Gaziantep’e uzanan hızlı tren koridoru Konya, Karaman, Aksaray, Niğde, Mersin, Adana illerinin uçlarından geçtiğinde çevre illerle birlikte 10’dan fazla il ve birçok ilçeye hizmet verecek. , Osmaniye, Kahramanmaraş ve Gaziantep. . 2025 yılında bu projeyi tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunmayı hedefliyoruz. Bundan dolayı İstanbul’dan trene binen vatandaşlarımız Hızlı Tren konforuyla Eskişehir-Ankara-Konya-Karaman-Niğde-Mersin ve Adana üzerinden inançlı bir yolculuk yaparak önce Osmaniye’ye ardından Gaziantep’e ulaşabilecek. ”

DEPREMİN KARANLIK İZLERİ SİLİNİYOR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat Kahramanmaraş merkezli depremin 11 ilde büyük yıkıma yol açtığını ve 14 milyon kişiyi doğrudan etkilediğini ve binlerce kişinin hayatını kaybettiğini hatırlatarak, “Yüzyılın en büyük felaketinde çok güçlü bir zaman geçirdik. Ancak çok şükür sarsıntının karanlık izlerinin her geçen gün biraz daha silindiğini ve hayatın normal akışına dönmeye başladığını görüyoruz. Her gün bir önceki günden daha iyiyiz. Buraları eskisinden çok daha düzenli hale getirmek bizim görevimiz. Yıkılması gereken binaların yıkımı, molozların kaldırılması, altyapının kurulması ve yeniden yapılanma çalışmaları ile bu normalleşme sürecini bir an önce bitirmek için gayretle çalışıyoruz. Tabii ki Nurdağı ve İslâhiye için, daha doğrusu Gaziantep’in tamamı için kolları sıvadık.”söz konusu.

YÜZYILIN FELAKETİ İLE YÜZYILIN DAYANIŞMASINI SAĞLIYORUZ

Bakan Uraloğlu, “Bakanlığımızca deprem zararlarının ortadan kaldırılması amacıyla ülkemizdeki mevcut demiryolu hatları, altyapı, sanat yapıları, üst yapı, EST, gar ve istasyon binaları ile diğer bina ve tesislerimizde meydana gelen hasarların giderilmesine yönelik çalışmaları ivedilikle hayata geçirdik. depremden etkilenen iller altyapı, üstyapı, elektrifikasyon, sinyalizasyon, haberleşme ve sanat yapılarını yenilemek, uyarlamak ve güçlendirmek suretiyle ticari faaliyetlerine devam ederken; deprem nedeniyle kesintisiz olarak navigasyon hizmetlerinden ‘Deprem Hasar Giderme’ projemizi 2023 Yatırım Programına dahil ettik. Yüzyılın en büyük felaketinde, yüzyılın en büyük dayanışmasını gösterdik. İşimiz hizmet, gücümüz sizsiniz. Bugüne kadar nasıl Türkiye’nin önünü açan yatırımlar yaptıysak bundan sonra da ülkemizin aydınlık yarınları için karınca gibi çalışacağız.”dedi.

ÜRETİM VE İHRACATIN DEĞERLİ MERKEZİ

Güneydoğu’yu Akdeniz’e, Anadolu’yu Ortadoğu’ya bağlayan yolların kavşağında yer alan Gaziantep’in üretim, istihdam ve ihracatta ülkemizin değerli merkezlerinin ortasında yer aldığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, şunları kaydetti: “2003 yılından bu yana bu önemli şehrin ulaşım ve haberleşme altyapısına yaklaşık 54 milyar 310 milyon lira harcadık. İlimiz sınırları içinde 377 kilometrelik bir demiryolu ağımız var ve yapımı devam eden birçok demiryolu çalışmamız var.dedi.

felahiye-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu